Elephant Hills - Reisverslag uit Pom Prap Sattru Phai, Thailand van Hay, Liek, Lois en Danae - WaarBenJij.nu Elephant Hills - Reisverslag uit Pom Prap Sattru Phai, Thailand van Hay, Liek, Lois en Danae - WaarBenJij.nu

Elephant Hills

Door: Angelique

Blijf op de hoogte en volg Hay, Liek, Lois en Danae

06 Augustus 2016 | Thailand, Pom Prap Sattru Phai

Na een aantal rustige dagen is het nu tijd om verder te gaan naar de Elephant Hills. We ontbijten in de ochtend eerst nog lekker bij Khanom Hills om vervolgens te worden opgepikt door een chauffeur van de elephant hills. Vanuit Khanom is het ongeveer 2,5 uur met de auto rijden naar Khao Sok te rijden. De autorit verloopt prima de meiden vermaken zich prima. Waar Lois lekker bij mij op schoot in slaap valt, zit Danae op haar Ipad en is geen enkele vorm van contact mogelijk.

Aangekomen zijn wij verbaasd over hoe mooi en rustig dit onderkomen midden in dit prachtig gebied ligt. In een grote hut heb je de gezamelijke ruimte waar tevens het ontbijt en diner plaatsvindt en waarbij je prachtig tegen geweldig mooie bergen aan kijkt. Na een verfrissend drankje worden we naar onze tent gebracht, wat een luxe en dat midden in de The Jungle. Een compleet ingerichte tent met vaste vloer, 2 grote bedden, eigen badkamer en uiteraard ook twee hangmatten. We kunnen rustig even rondkijken voordat we het de eerste activiteit start. We doen ons oude kloffie aan en verzamelen ons bij de ingang. De muggen vieren hier hoogtijden en ons muggenspul gekocht in Bangkok is helaas niet toereikend, we worden allemaal lek gestoken maar dat mag de pret niet drukken. In een soort safaribus worden we naar het 10 minuten verder opgelegen olifantenkamp gebracht. Daar aangekomen verteld onze gids dat hier alleen vrouwtjes olifanten wonen aangezien deze makkelijker te houden zijn dan de mannetjes olifanten. Verder verteld ze dat dit voornamelijk olifanten zijn die vroeger in de bosbouw hebben gewerkt en nu met pensioen zijn, mede ook omdat het kappen van bomen aan banden is gelegd in Thailand.
Iedere olifant heeft zijn eigen Mahoud dat is de verzorger van de olifant. Deze zijn oorspronkelijk afkomstig uit het Noorden van Thailand en doen dit al eeuwen lang. Naast het feit dat het elkaars vertrouwelingen zijn wonen ze ook bij elkaar. Dat wil zeggen dat de Mahoud hier tevens woonachtig is. De olifanten mogen gedurende de dag gewoon rondlopen over het terrein en gaan ook vaker met de Mahoud de jungle in om zo hun energie kwijt te raken.

Na al deze uitleg gaan er een aantal olifanten verkoeling zoeken in het zwembad, dit doen ze 3 tot 4 keer per dag om verkoeling te zoeken. Geweldig om te zien dat ze ook helemaal onderduiken en het blijft een raar gezicht om een olifant volledig onder water te zien zwemmen. De kids zijn nog wat huiverig om dichtbij te komen en houden dan ook nog even afstand. Ons verbaasd het dat Danae achter mijn been schuilt. Gelukkig komt hier snel verandering in, we mogen ze gaan wassen. Met een tuinslang en emmers gaan we aan het werk. De kids en wij genieten hier ontzettend van. Danae probeert nog een keer of ze toch niet boven op de olifant mag zitten maar gelukkig wordt dit hier niet toegestaan.

Na deze leuke ervaring is het tijd om in de kajak te stappen en het stuk over de rivier terug te gaan naar het kamp. Onderweg zien we een grote grot met vleermuizen en spotten we ook nog een verloren aap ergens in een boom. terug op het kamp worden we ontvangen met watermeloen en wat te drinken. Daarna kunnen we de rest van de accomodatie verkennen. Helaas begint het te regenen dus zwemmen zit er even niet in dus gaan we terug naar de tent. Na het avondeten zijn we allemaal erg moe en duiken het bed in. Het blijft de hele nacht regenen en alles blijkt een beetje klam echter dat mag de pret niet drukken.

Na de eerste nacht is het tijd voor de volgende activiteiten we vertrekken na het ontbijt na een plaatselijke markt waar de meiden hun ogen uitkijken wat er allemaal te koop is. Van kippen tot hele varkenshoofden tot fruit aan toe. Na een korte stop vertrekken we met een boot het meer op, geweldig mooi is het. We leggen aan bij een Birmese Junkboot waar we kunnen zwemmen, kajakken en lunchen. Tevens gaan we een mangrovebos in, we zien hier voornamelijk slangen in de bomen en wat spinnen en iets wat lijkt op een mini krokodil. Na een leuke middag gaan we terug naar het kamp en springen de meiden nog lekker het zwembad in.

De laatste dag is aangebroken, op het programma staat een jungle trekking van 3 uur echter de gids vindt Danae hier toch iets te klein voor en vraagt of we het leuk vinden om nog een keer naar de olifanten te gaan. Uiteraard vinden wij die een prima plan en hup daar gaan we weer. De meiden weten inmiddels hoe alles in zn werk gaat en kiezen dezelfde olifant uit om te wassen en te voeren. De mahoud moet lachen als hij de dames weer ziet aankomen en hij krijgt uiteraard een leuke fooi van de dames.

Aan alle leuke dingen komt een einde dus ook hieraan, het is tijd om te lunchen en alles in te pakken om te beginnen aan onze volgende reis naar Koh Samui. Samen met een duits stel en hun kids worden we door het busje naar de pier gebracht, de reis erheen duurt ongeveer 2.5 uur en de kids doden de tijd met kijken van filmpjes. Aangekomen bij de pier koopt de chauffeur de tickets van de boot en nemen we afscheid.

Na ongeveer een uur komen we aan op Koh Samui waar de chauffeur van Lanna ons staat op te wachten. De bus blijkt een ware discobus en alle lampen en muziek worden aangezet, de meiden vinden het geweldig.

tot dusver ons olifanten avontuur.

• 15 Augustus 2016 - 12:33

Henri Jacobs:

wat prachtige fotos van een hele andere wereld spannend. en wat een plezier hebben die twee meiden.
    mama en papa ook. hi hi een groot avontuur met onwisbare indrukken. geniet maar lekker verder en vele dikke knuffels xxxxxxxxxxxxx

oma en opa

• 15 Augustus 2016 - 12:34

Henri Jacobs:

oma en opa

Verslag uit: Thailand, Pom Prap Sattru Phai

Thailand, nog 1 week!!

Hello.....de kriebels zijn er de lijstjes worden gemaakt, nog maar een paar nachten slapen en eindelijk is het zover onze eerste verre reis als gezin.

Lois onze oudste dochter van 7 jaar is al vaker gereisd mede ook naar Bali toen ik zwanger was van onze jongste. Maar voor MIss wiebelkontje Danae 5 jaar, is het haar eerste verre reis.
Ze vind het dan ook wel erg spannend, mama zegt ze van de week tegen mij in de auto " ik heb kriebels in de buik, is dat normaal" Nou liefje dat hoort er inderdaad bij! Ondanks alle verre reizen die ik al heb gemaakt ook samen met Hay, is deze extra speciaal de eerste keer als compleet gezin.

Op maandag 1 augustus reizen wij vanuit Frankfurt rechtstreeks naar Bangkok. Hier zullen wij 2 dagen verblijven om te wennen en tevens ook een fietstour te doen door Bangkok. Hay en ik zijn al eerder in Thailand geweest en hadden nog een aantal things to do als we nog een keer zouden terugkomen. De Fietstour is hier een van !

Tevens hebben we afgesproken met bekenden van ons die nu precies 1 jaar geleden zijn geemigreerd naar Bangkok, om hier een avond mee af te spreken.

In een vogelvlucht zal onze reis er als volgt uitzien:
- Bangkok 2 tot 4 augustus
- Khanom Hills 4-6 augustus, we hopen hier roze dolfijnen te spotten
- Elephant Hills 6-8 augustus
- Lanna op Koh Samui 8- 12 augustus
- Salad hut op Koh Phangan, 12- 17 augustus
- Koh Tao Cabana Resort op Koh Tao, 17- 20 augustus
- Bangkok 20-21 augstus

Omdat we nu met de kids reizen, verplaatsten wij ons voornamelijk daar waar mogelijk met het vliegtuig.

Wij zullen jullie op de hoogte houden van onze voorbereidingen en uiteindelijk de reis........

Liefs,

Angelique