Bangkok en Khanom Hills - Reisverslag uit Pom Prap Sattru Phai, Thailand van Hay, Liek, Lois en Danae - WaarBenJij.nu Bangkok en Khanom Hills - Reisverslag uit Pom Prap Sattru Phai, Thailand van Hay, Liek, Lois en Danae - WaarBenJij.nu

Bangkok en Khanom Hills

Door: angelique

Blijf op de hoogte en volg Hay, Liek, Lois en Danae

05 Augustus 2016 | Thailand, Pom Prap Sattru Phai

Na een paar uur geslapen te hebben is het tijd om Bangkok te verkennen. We nemen de taxi naar Stan en Hanneke en worden daar hartelijk ontvangen in een prachtig appartement. Na een aantal Singha Biertjes en een rondleiding in het fantastisch complex, stappen we op een longtailboot om Bangkok vanuit het water te verkennen. Ons valt op dan Bangkok zeer mooi is maar ook zeer vervuild, ongelofelijk wat er allemaal in het water drijft en hoe de mensen wonen. Je kunt je er niks bij voorstellen totdat je het met eigen ogen ziet. Stan en Hanneke weten een ontzettend leuk restaurant aan het water Steve`s Bar en Restaurant, je ziet er haast alleen locals en het eten is voortreffelijk. Na een gezellige avond met een hoop gezelligheid en biertjes worden de meiden toch echt moe en nemen we afscheid van Stan en Hanneke. We spreken meteen af om aan het einde van onze trip de laatste dag bij hun af te sluiten.

Na een eerste nacht in ons hotel is het tijd voor de fietstour van Co van Kessel. We fietsen 5 uur door Bangkok, door kleine steegjes, langs huizen, langs plantages etc. Lois vindt het geweldig om zelf te fietsen en Danae zit heerlijk achterop de fiets. De kids zijn een bezienswaardigheid, overal waar we komen worden ze met een grote glimlach begroet. Danae met haar blonde haren wordt menig maal aangeraakt en zelf op de arm genomen. Ze geniet van alle aandacht. We lunchen bij locals en Lois eet en probeert alles terwijl Danae genoegen neemt met wat rijst en een gebakken ei.
De tour is een schot in de roos en we genieten enorm. Het einde komt in zicht en de meiden willen graag met de TukTuk terug naar het Hotel. Wij vinden het prima en stappen in, helaas komen we midden in een regenbui terecht en worden we helemaal nat.

Eenmaal in het hotel aangekomen is het geen weer om te gaan zwemmen dus we douchen ons en gaan naar het grote shoppingmall MBK, daar winkelen we wat en Danae koopt zich een uberkitsche jurk. Papa shopt nog een aantal shirtjes en vervolgens stoppen we bij de McDonalds, Danae eet of ze uitgehongerd is en neemt als toetje nog een een Mcflurry heerlijk bekend.

We nemen uiteindelijk een taxi terug want morgen is het vroeg opstaan om te vliegen naar Surat Thani en de meiden zijn ook echt kapot. Om half zes staan we op en nemen de taxi naar het vliegveld, 7 uur iets eerder dan verwacht zijn wij eral. Ons verbaasd het hoe correct en vriendelijk iedereen is, we zijn dan ook binnen een half uur ingecheckt en door de douane.
Het ontbijt is heerlijk en we doen alles op ons gemak, we vliegen namelijk pas om 9.50 uur. Tenminste dat dachten we, helaas blijkt om die tijd er nog geen vliegtuig te zijn. Bij aankomst blijkt dat het vliegtuig een bandenwissel nodig heeft en een uur later dan gepland stijgen we op.

Nog geen uur later landen we in Surat Thani waar de chauffeur rustig op ons staat te wachten om ons in een dik uur naar Khanom Hill te rijden. Eenmaal aangekomen blijkt dit een klein paradijs op aarde te zijn. Een uitzicht wat niet met een pen te beschrijven is en lekker rustig en nauwelijks toeristen. Een strand haast helemaal alleen voor ons.
Het huisje nummer 4 blijkt een schot in de roos, helemaal perfect met 2 mooie terassen en een loft boven ons waar de kids kunnen slapen.
Na het zwemmen in zowel de zee als in het zwembad vallen de meiden voldaan in slaap. We schuiven nog kort aan voor het eten om daarna met z`n allen heerlijk in slaap te vallen, met het geruis van de golven op de achtergrond.

We doen hier niet veel en besluiten niet mee te gaan dolfijnen te spotten, dit blijkt een tour van een halve dag en de meiden zijn hier nog echt te moe voor. We genieten van het eten hier, de massages en terwijl ik hier met een heerlijk koud Singha biertje dit verslag typ spelen de meiden op het strand met twee andere kinderen.

Morgen vertrekken we in de ochtend weer voor ons volgend avontuur namelijk naar de Elephant Hills waar wij 3 dagen offline gaan.

Vanuit deze prachtige plek op aarde een dikke knuffel van ons........

• 05 Augustus 2016 - 11:17

Shireen:

Hey lieverds

Super leuk om n beetje mee te lezen wat jullie meemaken daar!
    Echt genieten

• 11 Augustus 2016 - 14:51

Henri Jacobs:

hoi allemaal zijn net terug van onze vakantie hebben het heel fijn gehad met prachtig weer zo te lezen en de
    mooie fotos bekijkend is bij jullie alles ok gelukkig amuseer jullie zich maar verder en veel lieve groetjes
    en natuurlijk dikke knuffels voor die twee geweldige meiden xxxxxxxxxxxxxx

groetjes van oma Marese en opa Harry

Verslag uit: Thailand, Pom Prap Sattru Phai

Thailand, nog 1 week!!

Hello.....de kriebels zijn er de lijstjes worden gemaakt, nog maar een paar nachten slapen en eindelijk is het zover onze eerste verre reis als gezin.

Lois onze oudste dochter van 7 jaar is al vaker gereisd mede ook naar Bali toen ik zwanger was van onze jongste. Maar voor MIss wiebelkontje Danae 5 jaar, is het haar eerste verre reis.
Ze vind het dan ook wel erg spannend, mama zegt ze van de week tegen mij in de auto " ik heb kriebels in de buik, is dat normaal" Nou liefje dat hoort er inderdaad bij! Ondanks alle verre reizen die ik al heb gemaakt ook samen met Hay, is deze extra speciaal de eerste keer als compleet gezin.

Op maandag 1 augustus reizen wij vanuit Frankfurt rechtstreeks naar Bangkok. Hier zullen wij 2 dagen verblijven om te wennen en tevens ook een fietstour te doen door Bangkok. Hay en ik zijn al eerder in Thailand geweest en hadden nog een aantal things to do als we nog een keer zouden terugkomen. De Fietstour is hier een van !

Tevens hebben we afgesproken met bekenden van ons die nu precies 1 jaar geleden zijn geemigreerd naar Bangkok, om hier een avond mee af te spreken.

In een vogelvlucht zal onze reis er als volgt uitzien:
- Bangkok 2 tot 4 augustus
- Khanom Hills 4-6 augustus, we hopen hier roze dolfijnen te spotten
- Elephant Hills 6-8 augustus
- Lanna op Koh Samui 8- 12 augustus
- Salad hut op Koh Phangan, 12- 17 augustus
- Koh Tao Cabana Resort op Koh Tao, 17- 20 augustus
- Bangkok 20-21 augstus

Omdat we nu met de kids reizen, verplaatsten wij ons voornamelijk daar waar mogelijk met het vliegtuig.

Wij zullen jullie op de hoogte houden van onze voorbereidingen en uiteindelijk de reis........

Liefs,

Angelique